שדרות ביאליק 64 ת.ד 112 רמת השרון 4710002 טלפון: 03-5485739

חברת נצר השרון מקיימת פיילוט ראשוני מסוגו במדינת ישראל

חברת נצר השרון מקיימת פיילוט ראשוני מסוגו במדינת ישראל לבחינת שיטות מתקדמות לשיקום קרקעות עם שיירי חומרי נפץ לצורך שיקומן והכשרתן לבנייה אזרחית

חברת נצר השרון, מקיימת פיילוט חדשני מסוגו, לבחינת שיטות ומתודולוגיות לטיפול בקרקעות מזוהמות בשיירי חומרי נפץ שנותרו במפעלים של תעשיות ביטחוניות. הפיילוט נועד לבחון את הטכנולוגיות ומגוון אפשרויות הטיפול בקרקעות מזוהמות בחומרי נפץ, וכן את משך הזמן, העלויות כספיות ותנאי שטח משתנים שיש להם השפעה על מכלול הצרכים הנדרשים לשיקום הקרקע.
במסגרת הפיילוט, שמתקיים בימים אלה ברמת בקע, הקצתה נצר השרון למתמודדות קרקע מזוהמת אשר מייצגת סקאלת שדה ומדמה במתאם מדויק אזור מזוהם כפי שהוא בשטח – לצורך טיהורו. וזאת במטרה לבחון הוכחת יכולת טכנולוגית ליישום השיטה והצלחתה בפועל בתוכנית השיקום של מתחמי התעשייה הצבאית.
מהלך זה נדרש, לאור העובדה שעד כה, לא בוצע במדינת ישראל שיקום בהיקף חסר תקדים של קרקעות כאלה. לכן לאור התקדים והראשוניות עלה צורך טכנולוגי לבצע סימולוציות מקדמיות, לדמות ולבחון יכולות במדגם קטן בטרם יבוצע השיקום בשטח של אלפי דונם.
בסיומו של הפיילוט ולאחר בחינת הטכנולוגיה וערכיה המוספים בתחומי החדשנות ויכולות הביצוע תיבחר הטכנולוגיה או שילוב של טכנולוגיות שבהן יטוהרו מתחמי התעשיה הצבאית לקראת פינוי הקרקעות ומסירתן למנהל מקרקעי ישראל.
במסגרת הפיילוט, הקצתה נצר השרון למתמודדות קרקע מזוהמת אשר מייצגת סקאלת שדה ומדמה במתאם מדויק אזור מזוהם כפי שהוא בשטח – לצורך טיהורו. וזאת במטרה לבחון הוכחת יכולת טכנולוגית ליישום השיטה והצלחתה בפועל בתוכנית השיקום של מתחמי התעשייה הצבאית.
הפיילוט, מתקיים במסגרת תהליך של "קול קורא" שאליו יצאה חברת נצר השרון, אשר במסגרתו הוזמנו מומחים מהתעשיות בגיבוי מומחי אקדמיה ומכוני מחקר להצעת פתרונות לטיפול בקרקעות מזוהמות בחומרי נפץ.
בפיילוט משתתפות חברות שהגיעו לשלב הסופי בתהליך הקול קורא ובניהן: את הפיילוט מבצעות מספר חברות ובניהן שיכון ובינוי, י.ד ערן, לודן, קומפסטאור, גרינסוייל, טיבכו ובלפור.
חברת נצר השרון- היא מוקד ידע לאומי לשיקום קרקעות של תעשיות צבאיות. החברה הוקמה במסגרת הפרטת התעשייה הצבאית כגורם הממשלתי המוסמך לשיקום הקרקעות של מתחמיה הפעילים של תעש ברמת השרון, טירת הכרמל, רמלה ועוד.